سه‌شنبه 1403/04/19 00:14 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 4
1403-03-13 22:58 - شماره خبر : 103373 0
رئیس اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل:

اقتدار ایران اسلامی مديون امام (ره) است

رئیس اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل گفت: امام خمینی (ره) با داشتن روحیه مبارزاتی و عدم ترس از طاغوت اتفاق بزرگ منطقه را رقم زد و بی‌شک جایگاه ایران قوی و مقتدر در منطقه مدیون ایشان است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ستوده امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد جمعه شهر خلخال به تبیین و شناخت مسئله مهم معرفت به درگاه امام اشاره کرد و گفت: عدم شناخت نسبت به مسائل توحیدی و همچنین معرفت نداشتن نسبت به امام‌زمان ذلالت و نابودی جوامع را به دنبال دارد.

 وی مسئله مهم عدم اطاعت‌پذیری، عدم دانایی و آگاهی به امام در زمان خلافت حضرت علی (ع) را از مهم‌ترین آسیب‌های آن زمان دانست و اشاره کرد: عدم دانایی و نداشتن معرفت به جایگاه امیرمؤمنان حضرت علی (ع) فاصله‌ای ۲۵ساله در میان مردم و امام جامعه انداخت که اثرات مخرب و جبران‌ناپذیر آن در تمام تواریخ قابل‌مشاهده است.

 رئیس اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل به کتاب الغارات و توزیع این کتاب در بستر جامعه تأکید کرد و گفت: در این کتاب و در بخش دوم آن، شرایط و اتفاقات سیاسی زمان حکومت حضرت علی (ع)، مورد بررسی قرار گرفته که خود می‌توان یکی از مهم‌ترین منابع برای مقایسه زمان خلافت حضرت علی (ع) و شرایط حال انقلاب اسلامی و همچنین کسب قدرت تشخیص و بصیرت در این برهه زمانی باشد.

 وی در ادامه تولی را یکی از مهم‌ترین مباحث در بستر جامعه اسلامی علاوه بر مبحث معرفت و آگاهی دانست و گفت: تولی و تبعیت از گفتار و رفتار امام در حکمرانی سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی از دیگر شاخصه‌های مهم در جامعه است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

ستوده در ادامه به معرفت و آگاهی بالای شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی نمونه بارز از شخص مطیع و دارای شناخت، معرفت و تقوای سیاسی در جامعه ما بود که در جریان انتخابات سال ۹۶ پس از انتخاب‌نشدن در عرصه ریاست‌جمهوری تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرارداد و بدون هیچ اعتراض و گله‌مندی در دیگر سنگرهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع به خدمت کرد.

 وی در ادامه به جایگاه ویژه امام راحل (ره) در زمان حیات پربرکتشان اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات خویش خصوصاً در زمان قبل و بعد از شروع مبارزات در مقابل مجتهدان و فقهای زمان خود نگاه عمیق و خاصی به بحث فقه، اصول، فلسفه و الهیات داشت و نوع نگاه امام نسبت به دیگران علما و فقها به طور کامل متفاوت بود.

 رئیس اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل در ادامه صحبت‌های خود به مسئله مهم حاکمیت اسلامی و جایگاه امام در این حاکمیت پرداخت و افزود: حضرت امام (ره) قرآن را کتاب و برنامه‌ای برای اجرای حکمرانی الهی و تأکید بر استقرار و بنانهادن حکومت علوی در جامعه و استخراج آن از روایات و قرآن می‌دانست؛ حضرت امام در ادامه بحث ولایت‌فقیه را اتخاذ کرد و برای تمام جوامع این مسئله را تبیین کرد که جایگاه امام به معنی امامت یک شخص نبوده؛ بلکه به معنی رهبری و هدایت جامعه اسلامی برای تحقق ظهور حضرت امام‌زمان (عج) است.

 وی انقلاب امام و شروع حاکمیت اسلامی در منطقه غرب آسیا را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: وجود افراد مؤثر در تحقق انقلاب اسلامی و همچنین خون شهدای قبل از انقلاب، در جریان انقلاب و پس از انقلاب خصوصاً در جنگ ۸ سال دفاع مقدس از برکات وجود ایشان و موهبت الهی برای شروع حاکمیت اسلامی بود.

ستوده عدم ترس و داشتن روحیه انقلابی و جهادی در امام را شاخص‌ترین خصوصت اخلاقی این بزرگ‌مرد تاریخ جهان دانست و افزود: خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری از شاخص‌ترین ویژگی‌های بزرگ حضرت امام (ره) است؛ به‌طوری‌که با داشتن این روحیه مبارزاتی و عدم ترس از باطل و طاغوت اتفاق بزرگ در منطقه که همان انقلاب اسلامی بود را رقم زد و بی‌شک جایگاه ایران قوی و مقتدر در منطقه مدیون وجود بابرکت ایشان و مقام معظم رهبری است.

 در پایان این مراسم مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شهرستان خلخال با اجرای آیین عزاداری و مداحی در وصف رحلت امام (ره)، شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت عرض ارادت خود را به مقام والای امام و شهدا نشان دادند.

 قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید، شعرخوانی و مداحی در سوگواری رحلت حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

خبراز: سید عباس جوادپور 

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/Vv8Rm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر