- کد خبر: 11789
- بازدید: 772
- 1393/08/26 - 19:33:28
در گفتگوی عضو کمیسیون عمران با شهرخبر مطرح شد
BRT اتوبان صدر را به پارکینگ متحرک تبدیل می کند
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه قرار دادن اتوبوسهای BRT اتوبان صدر را به پارکینگ متحرک تبدیل خواهد کرد، گفت: کمبود مسیر تردد غرب به شرق در تهران مشکل اساسی است چراکه دراین مسیر 20 تا 25 درصد خودروهای" عبوری" هستند که تنها
به گزارش سبلانه به نقل از شهرخبر، در خصوص طرح راه اندازی BRT اتوبان صدر گفت: موضوع راه اندازی BRT در اتوبان صدر در شورای شهر مطرح نشده ضمن اینکه متاسفانه راه اندازی BRT در اتوبان امام علی(ع) در شورای شهر تهران il مطرح نشد.
وی افزود: برای اجرای اینگونه طرح ها باید امکان سنجی و بررسی های فنی صورت بگیرد و همچنین نظرات کارشناسان لحاظ شده و بعد در مورد اجرایی شدن طرح تصمیم گرفته شود.
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ضمن انتقاد از اینکه مدیریت شهری بدون داشتن مصوبه شورا اجرای طرح BRT اتوبان امام علی(ع) را فعال کرد، گفت: در حال حاضر وضعیت اتوبان امام علی به شکلی شده است که ترافیک شدید، در واقع آن را شبیه خیابان امام علی(ع) کرده است.
قناعتی ضمن یادآوری اینکه اتوبوس های BRT در اتوبان امام علی در ماه های نخست مسافران محدودی را جابه جا می کرد، ولی در حال حاضر مسافران بیشتری را جابه جا می کند، تصریح کرد: خودروها در اتوبان صدر با اینکه دو طبقه هم شده است به سختی حرکت می کنند و مشکل دارند. در واقع مشکل اساسی که در شهر تهران با آن مواجه هستیم اینکه مشکل ترافیکی «غرب به شرق » تهران است.
وی در ادامه تاکید کرد: مسیر شمال به جنوب و یا جنوب به شمال با توجه به تعدد مسیرها و معابری چون اتوبان های امام علی، صیاد، مدرس، چمران، یادگار امام و ... با سهولت بیشتری صورت می گیرد اما در مسیر غرب به شرق اتوبان های محدودی داریم و این در حالی است که در تردد غرب به شرق علاوه بر شهروندان تهرانی، شهروندان شهرهای اطراف هم برای گذر از تهران از این اتوبان های داخلی و حاشیه ای استفاده می کنند.
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود استفاده از دوطبقه اتوبان صدر صبح ها و غروب ها که ساعت اوج ترافیک است در این اتوبان هم شاهد ترافیک سنگینی هستیم که اگر در کنار این شلوغی، BRT هم قرار داده شود، از حالت اتوبان خارج شده و به پارکینگ متحرک تبدیل خواهد شد.
قناعتی ضمن اشاره به اینکه بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل مخالف این طرح هستم، افزود: اتوبان صدر در حال حاضر هم گنجایش ندارد و تردد غرب به شرق مشکل اساسی دارد. ما توصیه ای داریم مبنی بر اینکه مسیرهای اینچنینی در تهران در صورت تایید پس از امکان سنجی در قالب تونل یا پل زده شود و یا راه جدیدی که مسافران روزانه بتوانند با کمترین اتلاف وقت تردد داشته باشند.
وی ضمن تاکید بر اینکه طرح BRT در اتوبان صدر طرح مناسبی نیست چرا که تهران را با بن بست شدیدی مواجه می کند، کفت: در این خصوص پیگیری خواهم کرد و اگر تصمیم قطعی برای اجرای طرح وجود داشته باشد و گارد تهیه کرده باشند، حتما ورود پیدا خواهیم کرد و در صحن شورا تذکر خواهم داد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در پایان ضمن بیان مجدد اینکه مسیرهای شمال به جنوب و بالعکس به واسطه تعداد اتوبان های که هست اکثرا مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد، یادآور شد: در مسیر غرب به شرق 20 تا 25 درصد خودروهای" عبوری" هستند که تنها از تهران رد می شوند از این جهت قرار دادن BRT هم در کنار این یکی دو اتوبان محدود کار بیهوده ای است.
دیدگاهها