سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

شنبه 1 شهریور 1404
  • کد خبر: 12801
  • بازدید: 1,804
  • 1393/09/13 - 14:14:36

وقتی دستگاه تعلیم و تربیت هم سیاسی می شود؛

عزل و نصب هاي اتوبوسي آموزش و پرورش كوثر كليد خورد!

در این گزارش مدیر مسئول بیشتر به چگونگی عزل و نصب های آموزش و پرورش کوثر پرداخته و بدون هیچ غرض ورزی سوالاتی که در افکار عمومی نقش بسته را بیان کرده است.

به گزارش سبلانه به نقل از كيويميز، هر چند انتظار می رود دستگاه تعلیم و تربیت به خاطر روح حاکم بر آن از تعصبات سیاسی بدور بماند اما برکناری های سیاسی در آموزش و پرورش كوثر کلید خورد و چند تن از مديران و معاونين ارزشی و کارامد این اداره برکنار شدند تا عزل و نصب های اتوبوسی در این مجموعه آغاز شود.

در این که هیچ عزل و نسبی نباید در ادارات و نهاد های اجرایی شهرستان کوثر رخ ندهد منتطی نبوده و بایستی بارعایت اصول کاری و تعریف شده در نهاد ها و ادارات تغییر و تحول صورت گیرد.

در این گزارش مدیر مسئول بیشتر به چگونگی عزل و نصب های آموزش و پرورش کوثر پرداخته است و بدون هیچ غرض ورزی سوالاتی که در افکار عمومی نقش بسته را بیان کرده است.

آگاهی و دانش کافی تخصصی، تجربه و مهارت لازم انجام کار، لیاقت و صلاحیت همه جانبه فردی از جمله ارکانی می باشد که بدون شک بایستی مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد.

گاهی یک عزل و نصب جامعه و افکار عمومی را در هاله ای از شبهه و ابهام فرو می برد و چنان شوکی به جامعه وارد می کند که ناباوری و یأس را جایگزین باورهای قشنگ و امیدهای روشن می کند و همواره این مثل معروف را در اذهان تداعی می کند " صد رحمت به ... ".

حالا به عرصه نظام اداری آموزش و پرورش کوثر برمی گردیم تا هوشمندانه و منصفانه، عملکرد این اداره را آنطور که باید تبیین شود نوشته باشیم.

از عزل و نصب هایی که در این اداره آموزشی انجام شده و میشود، مسئولین خودشان در این باره چه نمره ای بخودشان خواهند داد؟!
برای پاسخ به این سئوال اصلی می توان مبتنی بر سئوالات فرعی و معیارهای ذیل اقدام کرد:
1-نصب مدیران مدارس و کارشناسان اداری بر اساس کدام سابقه مدیریتی مثبت انجام گرفته و می گیرد؟
2-ارتقاء نیروهای آموزشی و پرسنل اداری به استناد کدام عملکرد موفق صورت پذیرفته و می پذیرد؟
3-عزل مدیران و معاونان و پرسنل اداری و همچنین نصب معاونین و رئیس ...، مسئول پژوهش سراها با کدام ارزیابی و محاسبه شکل می گیرد؟
4-به چه دلایلی، برخی از مدیران ضعیف را تحمل و مأموریتشان را تمدید می کنید و در مورد بعضی ها به قول معروف چکشی عمل می کنید؟
نکات مهم تر اینکه:

الف-تا چه اندازه این انتصابات تابع اصول و قواعد رشد منطقی بوده و نیز تا چه میزان از نسبت های فامیلی، محلی، جناحی و سفارشی متأثر بوده اند؟

ب-تا چه اندازه این ارتقاءها مبتنی بر لیاقت ها و کارنامه قبولی افراد بوده و نیز تا چه حد متأثر از حب و بغض های سلیقه ای و احساسات شخصی بوده و هستند؟
ج-تا چه اندازه این عزل ها، واقعی و حساب شده و نیز تا چه حد تحت تأثیر القائات منفی بدخواهان و منفعت طلبان قرار داشته و دارند؟

د-آیا هیچوقت منصفانه و بیطرفانه قبل و پس از عزل و نصب و ارتقاء و تنزیل، آنها ارزیابی شده اند؟

اگر جهت گیری های شما درباره این نکات مثبت است که باید سجده شکر بجا آورد و جز زبان تمجید نداشت و ...

نظر خواهی از مخاطبین، مسئولین، فرهنگیان، ارباب رجوع و ...:: آیا تاکنون موارد زیر را در آموزش و پرورش کوثر شاهد بوده ایم یا بااعکس؟

(یکسویه نگری، تعصب ورزی، تاثیرپذیری، بازخوردگریزی، سوءظن های نابجا به خیرخواهان، تعهدات شایسته گریز جناحی، ناسیونالیسم های غیر منطقی شهری و فامیلی، زیاده خواهی های فردی، انتقادگریزی و منتقدستیزی، علاقه به بقای در مسئولیت، غرور و حرف ناشنوی نسبت به مجربان و پیشکسوتان، تمایل به تخریب دیگران، بت سازی از خودی ها، کم بصیرتی و سطحی نگری، فقدان چشم انداز کاری و قلت فهم مسائل اصلی و فرعی، اتلاف وقت و انرژی و فرصت، خلاقیت گریزی، کندی تحولات و آمار کم نوآوری ها، سمبل کاری، ندانم کاری، کم کاری، بیهوده کاری، دوباره کاری و دهها عنوان دیگر که هر کدام در موقعیت های خاصی بروز می کنند و اگر چه همه اینها در یکجا دیده نمی شوند و به یک فرد اختصاص ندارند، اما در جمع بندی ذهنی مردم، یکجا تجمیع و تحلیل شده و همان هم منشأ قضاوت عمومی و کلی از نظام می شود!

در این گزارش تلاش کرده ایم تا با پرهیز از ارائه مصادیق و نام بردن ها و نشانی دادن ها در اصل با زبان بی زبانی اندیشه مخاطب خود را تکریم کرده و به توانایی مصداق یابی هایش اعتماد کنیم و بعبارتی با بیان مصادیق، قابلیت توسعه مفهومی بحثی را که طرح کرده ایم، محدود و معدود نکنیم.

در پایان امیدواریم که مسولان آموزش و پرورش شهرستان کوثر در روند عزل و نصب ها به بازتاب های آن در افکار عمومی بیشتر توجه نشان داده و شجاعانه ابهامات مطروحه از جانب منقدین را پاسخگو باشند نه اینکه آنها را توجیه کنند و هرگز گمان نکنند که از نگاه تیزبین افکار عمومی و مشخصاً قشر فرهنگی شهرستان و نیز رسانه های مجازی و مکتوب دور مانده و یا می توانند برای خود حیاط خلوتی ایجاد کنند که نه دیده شوند و نه پاسخگو باشند!

دوباره بیانگر مطلبی هستیم که فقط متوجه افکار عمومی شده و هیچ قصد و فرضی در نوشته های نگارنده وجود ندارد.

گزارش از میلاد عسگری

انتهای پیام/

 

اشتراک‌گذاری

  • عزل و نصب هاي اتوبوسي آموزش و پرورش كوثر كليد خورد!

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای دو