سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 173
  • بازدید: 757
  • 1403/06/29 - 14:00:02

نماینده گرمی و انگوت در مجلس:

گرمی از امتیاز مرزنشینی بی‌بهره است

گرمی از امتیاز مرزنشینی بی‌بهره است

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ کیلومتر مرز مشترک داریم که هیچ‌گونه استفاده اقتصادی ندارد و حداقل یک گذرگاه مرزی وجود ندارد تا یک بازارچه مشترک ایجاد شود.

 محمد خوش‌سیما در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به اینکه فرد نماینده باید در حوزه خود به مشکلات و کمبودها مسلط باشد افزود: در طول رقابت‌های انتخاباتی به هیچ یک از اعضا ستادم قول انتصاب نداده‌ام؛ اما به مردم قول داده‌ام که صداقت داشته باشم و وفای به عهد کنم.

 وی ادامه داد: حوزه نظارت و دخالت در بخش‌هایی با هم تداخل دارند و اگر در شهرستان مسئولی  که کارکردش ضعیف باشد و مردم به نمایندگان مراجعه می‌کنند نظارت نماینده موجب عزل این فرد می‌شود و اگر این نظارت اجرا نشود افرادی سرکار می‌آیند که توانایی لازم برای خدمت به مردم را ندارند و اگر مسئولی با شایستگی مسئول شود به‌هیچ‌وجه نباید کسی در عزل آن دخالت کند.

 نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ۴ محور مشکلات شهرستان‌های گرمی و انگوت را احصا کردیم و اولین محور، محور فرهنگی اجتماعی است و به نظر من ریشه اکثر مشکلات، به دلیل مشکلات فرهنگی اجتماعی است.

 خوش‌سیما بیان کرد: محور بعدی اولویت‌های شهرستان حل مسائل فرهنگی اقتصادی است که کمبودهای تمامی بخش‌ها حتی روستاها در این زمینه احصا شده است.

 وی با تأکید بر اهمیت زیرساخت در توسعه شهرستان افزود: مسئله بعدی که شهرستان گرمی و انگوت با آن در گیر است مشکلات زیرساختی و عمران ازجمله راه و آب است.

 نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی از دیگر مشکلات اساسی شهرستان‌های گرمی و انگوت را نرخ بالای بیکاری عنوان کرد و افزود: این امر باعث شده جمعیت ۱۲۵ هزارنفری شهرستان گرمی به ۶۵ هزار نفر برسد.

 خوش‌سیما ادامه داد: ۳۰ کیلومتر مرز مشترک داریم که هیچ‌گونه استفاده اقتصادی ندارد و حداقل یک گذرگاه مرزی وجود ندارد تا یک بازارچه مشترک ایجاد شود و در تلاش هستیم تا از مرز مشترک با کشور آذربایجان در راستای ایجاد اشتغال بهره ببریم.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان گرمی و انگوت ظرفیت بالایی در حوزه دامپروری و کشاورزی دارد که بلااستفاده مانده است افزود: در این مدت شروع مجلس یک هزار و دویست نفر کمک مالی در خواست کرده‌اند و حدود ۵۰۰ نفر در خواست اشتغال داشته‌اند و بیشترین درخواست مردم تأمین شغل است.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • گرمی از امتیاز مرزنشینی بی‌بهره است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده به‌اضافه ده