سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 23
  • بازدید: 1,789
  • 1403/06/18 - 10:22:22

امام‌جمعه نیر:

دولت به هوش مصنوعی توجه ویژه کند

دولت به هوش مصنوعی توجه ویژه کند

امام‌جمعه نیر گفت: اروپائی‌ها و غرب در تلاش هستند تا برای ایران در زمینه پیشرفت هوش مصنوعی ایستگاه توقفی ایجاد کنند دولت چهاردهم باید توجه ویژه‌ای به این فناوری کند.

آیت نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،

دررابطه‌با بیانات مقام معظم رهبری در مورد هوش مصنوعی گفت: امروزه هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال پیشرفت و تحول شگرف است و توجه به این مورد برای پیشرفت هرچه سریع‌تر مهم و حیاتی است؛ زیرا در اداره جهان با این فناوری ممکن می‌شود.

 وی با اشاره به بیانات و تأکید مقام معظم رهبری در مورد پیشرفت و تأکید بر این موضوع افزود: باتوجه به تأکید و دستورات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای از سوی دولت چهاردهم به فناوری هوش مصنوعی شود.

 اظهار داشت:  و محدودیت در پیشرفت این فناوری را برای ایران به وجود آورند.

 وی افزود: تنها راه جلوگیری از عملیاتی‌کردن امیال کشورهای غربی کشور ما باید هرچه سریع‌تر در بحث هوش، مصنوعی پیشرفت کرده و با دستیابی به لایه‌های عمیق و متنوع علم و فناوری هوش مصنوعی جزو کشورهای برتر در این زمینه قرار گیرد.

 نعمتی گفت: غربی‌ها به فکر این هستند که مانند مذاکرات هسته‌ای برای فناوری هوش مصنوعی نیز به راه بیندازند و با این روش در صدد محدودسازی ایران برآیند و برای ایران تعیین و تکلیف کنند که از هوش مصنوعی در چه راستایی و در چه عرصه‌ای استفاده کند.

 وب افزود: رئیس‌جمهور شهید ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم سازمان ملی هوش مصنوعی را ایجاد کرده و از دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان درخواست داریم که در این زمینه راه این شهید را ادامه داده که قطعاً با ادامه این راه می‌توانیم پیشرفت شگرفی در هوش مصنوعی دست یابیم.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • دولت به هوش مصنوعی توجه ویژه کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش به‌اضافه شش