سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2654
  • بازدید: 1,726
  • 1391/07/22 - 11:37:24

ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل افزون بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شد

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ارزش تولیدات عشایر این استان را دو هزار و 140 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش سبلانه معرفت آذری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات راههای عشایر شهرستان نیر افزود: عشایر استان متشکل از 12 هزار و 818 خانوار با جمعیت 66هزار و 521 نفر هستند و این قشر 6/5 درصد جمعیت عشایری کشور را تشکیل می دهند.

وی گفت: عشایر استان دارای یک میلیون و 500 هزار واحد دامی می باشند که 10هزار و 400تن گوشت قرمز ، 43 هزار و 500 تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر و یک هزار و 500 تن پشم تولید می کنند.

وی اظهار داشت: عشایر استان 25 درصد گوشت تولیدی استان را تامین می کنند.

وی به برنامه های اداره کل امور عشایر استان اشاره کرد و گفت: برنامه های عشایری بر ارایه خدمات پشتیبانی به کوچندگان ، بهسازی و بازگشایی راهها ، احداث راه عشایری ، آموزش و ترویج آبرسانی سیار ، احداث آبشخور دام ، جایگزینی سوخت فسیلی ، توزیع گاز مایع ، احداث جایگاه سوخت ، عملیات اجرایی اسکان ، عملیات عمرانی با اهداف ایجاد اشتغال پایدار ، اسکان دایم گروهی عشایر و طرح مطالعات جامع توسعه مناطق عشایری متمرکز شده است.

وی افزود: در زمینه بهبود رفت و آمد و مسیرهای نگهداری راههای عشایری و بهسازی ، مرمت راهها ، شن ریزی و احداث راه عشایری نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

سیدحمید عباداللهی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به راههای عشایری منطقه گفت: راه عشایری شهرستان نیر 200 کیلومتر است که برخی از این راهها نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام

اشتراک‌گذاری

  • ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل افزون بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای ده