سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 2915
  • بازدید: 929
  • 1391/07/29 - 15:10:43

فعال صلح طلب اروپایی حمله رژیم صهیونیستی به کاروان صلح عازم غزه را گزارش داد

یک فعال صلح طلب اروپایی در گزارشی تلفنی اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به یک کشتی حامل کمک های بشردوستانه کمک به مردم در محاصره منطقه غزه در آب های بین المللی را گزارش داد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، خبرگزاری آلمانی ˈد.پ.آˈ،لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ˈمیکائیل لوفدرنˈ به عنوان سخنگوی گروهی به نام ˈمسافران کشتی سوئدی در راه غزهˈ، نوشت: کشتی ˈاستلهˈ حامل فعالان صلح در راه غزه مورد حمله نظامیان اسراییلی قرار گرفته است.


به گفته لوفدرن، در این یورش نظامی،سربازان صهیونیست درحالی که با استفاده از ماسک چهره خود را پوشانده بودند، به کشتی حامل فعالان صلح حمله کرده اند.

به نوشته این رسانه آلمانی، تماس تلفنی لوفدرن هنگام گزارش این واقعه ناگهان قطع شد.

ˈلوبنا مازارواˈ یک فعال صلح فلسطینی نیز در خبری که در همین رابطه به رسانه های خبری آلمان از جمله ایرنا، ارائه کرده است، گفت: این کشتی در حالیکه بامداد شنبه در آب های بین المللی در حال حرکت به سمت غزه بوده است، نزدیکی شمال بندر العریش مصر از سوی کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی ابتدا محاصره شد و سپس مورد حمله قرار گرفت.

این شخصیت فلسطینی افزود: در زمان حاضر تمام تماس ها و راه ارتباطی با این کشتی که حامل شماری از فعالان صلح و همچنین نمایندگان صلح طلب پارلمان اروپا از جمله از کشورهای نروژ، سوئد، یونان و اسپانیا و همچنین نمایندگان کانادایی می باشد، قطع شده است.

همچنین به گزارش ایرنا از رم، گفته می شود که کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی پس از محاصره کشتی صلح طلبان که هفته گذشته آخرین بار در بندر ناپل ایتالیا بارگیری کرد را توقیف و فعالان حقوق بشر و برخی اعضای پارلمانی کشورهای مختلف اروپایی را بازداشت و روانه زندان کردند.

پایگاه اینترنتی این کاروان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این جنایت جنگی اسراییل را در قبال مردم فلسطین محکوم می کنیم و به نمایندگی از هزاران صلح طلب و همچنین سرنشینان استله خواهان پایان محاصره غیر قانونی غزه و آزادی فوری صلح طلبانی هستیم که به زور بازداشت شدند.

در این بیانیه تاکید شده است که کشتی صلح طلبان استله مسلح نبوده و بار آن نیز بارها کنترل شده و سرنشینان نیز اعلام کردند که قصد خشونت ندارند، اما با این حال در آب های بین المللی مورد یورش قرار گرفت.

در ادامه بیانیه خوانده می شود: اسراییل که باید تصمیم به عبور این کشتی را می گرفت، نمی تواند به بهانه امنیتی صلح طلبانی را که برای ماموریت بشردوستانه و پیام صلح راهی غزه هستند را متوقف کند. کشتی استله برای ابراز همبستگی با ملت فلسطین و برای شکستن محاصره غیر قانونی غزه ماموریت خود را آغاز کرده بود.

ˈماموریت استله برای درخواست عدالت برای ملت فلسطین و همراهی با قطعنامه سازمان ملل و اظهارات تمامی انجمن های بشردوستانه بین المللی است.ˈ

ماه مه سال 2010 نیز یک کاروان صلح طلب با کشتی ˈمرمرهˈ حامل کمک های بشردوستانه با شماری از فعالان طرفدار آرمان فلسطین از ترکیه به مقصد نوار غزه به راه افتاد تا محاصره رژیم صهیونیستی بر این منطقه را بشکند، اما هدف حمله کماندوهای این رژیم غاصب قرار گرفت و 9 تبعه ترک کشته شدند.

حمله به این کاروان صلح، تنش های دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم اشغالگر به وجود آورد و آنکارا را بر آن داشت تا همکاریهای نظامی خود با صهیونیست ها را معلق کند.

سازمان ملل متحد نیز سال 2011 تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی را اقدامی نامتناسب و غیرمنطقی توصیف کرد، اما بر خلاف کنوانسیون های بین المللی محاصره غزه را اقدامی قانونی دانست.

رژیم صهیونیستی بارها نیز نوار محاصره شده غزه را هدف حملات زمینی و هوایی قرار داده و با ادعای مقاصد دفاعی، با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و توسل به خشونت، همواره غیر نظامیان را قتل عام کرده است.
انتهای پیام /

 

اشتراک‌گذاری

  • فعال صلح طلب اروپایی حمله رژیم صهیونیستی به کاروان صلح عازم غزه را گزارش داد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت به‌اضافه هفت