- کد خبر: 41172
- بازدید: 426
- 1402/01/16 - 06:35:38
هنرمند اردبیلی:
جشنوارهها، محافلی برای همافزایی هنرمندان هستند
هنرمند اردبیلی از جشنوارهها به عنوان محافلی برای همافزایی هنرمندان ام برد و گفت: در این محافل است که ارتباطات بین هنرمندان شکل گرفته و همافزایی برای تولید آثار غنی و اثرگذار شکل میگیرد.
به گزارش سبلان ما ، شاید نتوان انیمیشن را به تنهایی بخشی از هنرهای تجسمی به شمار آورد ولی خلق یک اثر انیمیشن بدون حضور هنرمندان هنرهای تجسمی میسر نخواهد بود. اولین انیمیشنها توسط هنرمندان کارتونیست، نقاشان و تصویرسازان شکل گرفته چرا که نقاشی متحرک اساس و پایه اولین انیمیشنها را تشکیل داده و تخصصهای سینمایی و فیلمسازی توانسته جلال و شکوه آنرا حفظ کند. تکینکها و تخصصهای مربوط به گرافیک، تصویرسازی، نقاشی،طراحی، عکاسی، حجم و مجسمهسازی و … در کنار کارگردانی، تکنیکهای فیلمسازی، تدوین و موسیقی و در کل فیلمسازی و سینما تصاویر ثابت را متحرک کرده و جان بخشیده است.
یک انیماتور علاوه بر دارا بودن قدرت مدیریت پروژه، توانایی اداره گروه و کارگردانی، باید از رشتههای هنرهای تجسمی شناخت کافی داشته باشد. تکنیکهای مختلف را آموخته و با توجه به نیاز پروژه توانایی استفاده از آنها را داشته باشد.
مهدی خروشی از جمله هنرمندان نام اشنای انیمین سازی استان اردبیل است که در جشنواره فیلم صد ثانیه خوش درخشید.
خروشی نیز از جمله هنرمندان جوان و با استعدادیست که داستان همیشگی را به خوبی درک کرده است. مهدی خروشی توانسته با بکارگیری توانایی خود در زمینه کارگردانی و نویسندگی و بهرهگیری از هنرمندان توانمند، آثار شایسته و قابل قبولی را خلق کند.
وی متولد ۱۳۶۰ در اردبیل بوده ولیسانس کارگردانی دارد در سن ۱۸ سالگی وارد عرصه تولید فیلم شده و از سال ۷۹ فعالیت حرفهای خود را آغاز کرده است و از سال ۹۱ نیز نوشتن فیلنامه انیمیشنی را آغاز کرده است و از سال ۸۱ نیز سابقه تدریس در رشتههای عکاسی، نقاشی و انیمیشن را در کارنامه هنری خود دارد.
این هنرمند اردبیلی در ۱۸ سالگی با شرکت در دوره یکساله فیلم سازی وارد عرصه تولید فیلم و انیمیشن شد و در سال ۱۳۷۹ به عنوان انیماتور و چکتور در فیلم انیمیشنی گچ های سفید که به سبک 2 بعدی نقش آفرینی کرد.
وی در سال ۱۳۸۰ دستیار کارگردان و سوپر وایزر اینیماتور ها در پروژه ساری بلبل ( زرد قناری )۲d را بر عهده گرفت و به این ترتیب بود که مهدی خروشی به طور حرفه ای وارد دنیای انیمیشن سازی شد.
خروشی می گوید در سال ۸۴ و ۸۵ تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک مجموعه سیمای خورشید برای شبکه ۲ را بر عهده گرفتم و در ادامه در پروژه های سینمایی چون افسانه گل نور ، فرزندان آفتاب دست های کوچک، روز چهلم و فیلم کوتاه گل یا پوچ نیز مشارکت داشتم.
وی به سبک و سیق فعالیت خود پرداخته و می گوید: بیشتر تمرکزم روی کارهای 2 بعدی است و بیشتر روی کارهای سفارشی تمرکز دارم.
وی با بیان اینکه تاکنون برای جشنواره ای خاص اثری تولید نکرده ایت می گوید به لطف دوستان که سفارش کار دادند در جشواره ها نیز حاضر شده و آثار تولیدی من نیز معمولا منتخب جشنواره های بوده است.
این هنرمند اردبیلی به توصیف جزئیات پروژه عقاب پرداخت و گفت: این اثر که موفق به کسب عنوان در جشنواره فیلم 100 نیز شد به سفارش حوزه هنری استان اردبیل و به شیوه 2 بعدی مار شد.
وی با بیان اینکه این اثر با موضوع معظلات اجتماعی کار شده است، گفت: اثر تولیدی تمثیلی از جامعه آشفته ای بود که در فضای حیوانات کار شد.
خروشی از جشنوارهها به عنوان محفل هنرمندان نام برد و گفت: در این محافل است که ارتباطات بین هنرمندان شکل گرفته و هم افزایی برای تولید آثار غنی و اثرگذار شکل می گیرد.
وی به سیاستگذاری جشنوارهها نیز اشاره کرد و گفت: این جشنوارهها هستند که هنرمندان را در یک مسسیر هدایت می کنند بنابراین هرچقدر سیاستگذاری جشنوارهها درست و دقیق پایه گذاری شود آثار هنرمندان نیز غنی، پرمحتوا و اثرگذارتر خواهد شد.
این هنرمند اردبیلی به مشکلات این اثر اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل این اثر کوتاه بودن مدت زمان انیمین نسبت به متن و داستان اثر بود و این به دلیل زمان بر بودن تولید یک انیمشین است چراکه در مدت کوتاه نمی توان اثر میات مدت ویا بلند مدت تولید کرد.
وی در پایان سخنان خود خواستار حمایت مسئولان فرهنگی از انیماتورهای جوان شد و گفت: اینده از آن انیمیشتت است و هرچقدر در این راه هزینه شور سرمایه گذاری برای اینده خوهد بود چراکه انیمیشن از قدرت اثرگذاری بالایی در ذهن کودکان و نوجوانان برخوردار است.
انتهای پیام/ج
دیدگاهها