سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

شنبه 1 شهریور 1404
  • کد خبر: 42403
  • بازدید: 526
  • 1402/04/27 - 06:09:57

مزاحمت‌های مرگبار ادامه دارد؛

آمار تاسف‌بار مزاحمت تلفنی برای اورژانس اردبیل

طبق اعلام رئیس اورژانس 115 استان اردبیل در 3 ماهه اول امسال بیش از 7 هزار تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس 115 اردبیل ثبت شده است.

به گزارش سبلان ما، ثانیه‌ها در تماس با اورژانس 115 حیاتی و مهم‌اند؛ سخت‌ترین لحظات زندگی هر فرد شاید ثانیه‌هایی باشد که برای نجات جان کسی نیاز به‌ کمک دارد و در این شرایط صدای بوق اشغال بدترین اتفاقی است که تماس گیرنده می‌تواند در آن لحظات تلخ تجربه کند.

مزاحمت تلفنی برای سازمان اورژانس موضوع تازه‌ای نیست، اما آماری که در این خصوص ارائه می‌شود نه تنها قابل توجه و تامل‌برانگیز بلکه در مواردی عجیب است؛ مزاحمت‌هایی که نه تنها موجب آزار دیسپچ اورژانس می‌شود بلکه اختلال در کار امدادرسانی را هم به همراه دارد و  به عبارت ساده‌تر این مزاحمت‌ها بازی با جان مردم است.

طبق آمار اعلام شده از سوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اردبیل در پرتال اورژانس اردبیل، متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس اردبیل همچنان دردسرساز است.

مهری با اشاره به تعداد 59 هزار و صد و نود تماس با مرکز اورژانس 115 استان گفت: متاسفانه در سه ماهه اول امسال، 7هزار و صد و نه تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس 115 اردبیل ثبت شده است که امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس 115 به مردم شریف استان می‌شود.. 

به گفته این مسئول، ثانیه‌ها در تماس با اورژانس 115 حیاتی و مهم است و متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس 115 جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

مهری با گریز به آمار مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی و تاکید بر اهمیت تماس به موقع با اورژانس در چنین مواردی، تصریح کرد: تعداد مصدومان طی سه ماه اول امسال 2هزارو 468 مورد بوده که متاسفانه آمار تصادفات، نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

این مسئول بیان داشت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس 115 استان در مرکز دیسپچ اردبیل از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس 115 نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاریهای لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

بررسی‌‌ها نشان می‌دهد حدود 10 درصد از تماس‌های مخاطبان با شماره ۱۱۵ مربوط به مزاحمان تلفنی است که این تماس علاوه بر کودکان و سالمندانی که به خاطر تنهایی، تلفنی برای اورژانس ایجاد مزاحمت می‌کنند، توسط برخی که دارای مشکلات فکری هستند گرفته می‌شود که طبق توصیه روان‌شناسان این عده از مزاحمین تلفنی را باید به مشاور ارجاع داد. 

روان شناسان معتقدند: طبیعتا در اغلب موارد فردی که با قصد تفریح مزاحم نیروهای امدادی می‌شود در خصوص پیامد اقدام ناشایست خود اطلاع دقیقی دارد، این فرد ممکن است دچار مشکلات فکری باشد که دست به انجام چنین کاری می‌زند. 

اما برای برخورد با این مزاحمت‌های دردسرساز با اورژانس، برخوردهای قانونی هم در نظر گرفته شده است، طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مزاحمان تلفنی به اورژانس مبنی بر قطع خطوط تلفن و از ۱۵ روز تا 3 ماه، حبس محکوم شده‌اند. 

 

انتهای پیام/ ش

اشتراک‌گذاری

  • آمار تاسف‌بار مزاحمت تلفنی برای اورژانس اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه ده