سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 484
  • بازدید: 729
  • 1403/07/18 - 17:12:38

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد:

نیروی انتظامی برای امنیت پایدار کشور جان‌فشانی می‌کند

نیروی انتظامی برای امنیت پایدار کشور جان‌فشانی می‌کند

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد گفت: نیروی انتظامی برای پایداری و ثبات امنیت در سطح جامعه جان‌فشانی کرده و هزینه‌های گزافی را متحمل می‌شود.

فیروز محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با تبریک هفته فراجا از نیروی انتظامی به‌عنوان تأمین‌کننده نظم و امنیت پایدار جامعه نام برد و از تلاش‌های آنان تقدیر کرد.

وی امنیت را یکی از اساسی‌ترین وظایف هر حکومت دانست و ادامه داد: برابر قانون مجلس شورای اسلامی، وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم و ایجاد امنیت پایدار در اقصی‌نقاط کشور به نیروی انتظامی واگذار شده است و این نیرو برای پایداری و ثبات امنیت در سطح اجتماع، هزینه‌های گزافی اعم از شهادت و مجروح شدن نیروها را متحمل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه داشتن امنیت پایدار نیاز به ابزارهایی دارد، گفت: جلب مشارکت مردمی و استفاده از نگهبان محله از جمله ابزارهای لازم برای داشتن امنیت پایدار در کشور است.
شکل سرقت به سمت حرفه‌ای‌ می‌رود
وی در بخش دیگری از سخنان خود سرقت را یکی از عوامل جریحه‌دار شدن احساسات مردم و عامل ناامنی در جامعه دانست و گفت: با عنایت به افزایش روزافزون جمعیت شهرها و توسعه اماکن مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی سرقت‌ها از حالت ابتدایی خارج و به‌صورت حرفه‌ای انجام می‎شود و بنابراین لازم است نگهبانان محله نیز برای بالابردن ضریب امنیت محلات و پیشگیری از سرقت، آموزش‌های کافی را ببینند.
نیاز مبرم محلات به نگهبان محله
 محمودی با اشاره به نیاز مبرم محلات به نگهبان ادامه داد: نگهبان محله به فردی اطلاق می‌شود که معرفی شده از سوی معتمدین محلات و مورد تأیید پلیس است و حفاظت و نگهبانی از یک محل یا منطقه و به طور کل یک مکان خصوصی یا عمومی را بر عهده دارد و موظف است نسبت به تأمین نظم و امنیت آن اقدام کرده و از ورود افراد غیرمجاز به محل موردنظر جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: نگهبان محله از سرقت اموال مردم توسط سارق یا سارقان جلوگیری کرده و اقدامات لازم برای پیشگیری از جرایم را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد کاهش وقوع جرائم و برقراری امنیت پایدار در محلات را به‌عنوان مهم‌ترین دلایل اهمیت وجود نگهبان محله در محلات دانست و گفت: استفاده از نگهبانان محله در نقاط آلوده و جرم‌خیز در کنترل و کاهش جرائم مختلف علی‌الخصوص سرقت تأثیر بسزایی دارد .

وی تصریح کرد: نگهبان محله باعث جلب مشارکت عمومی شهروندان شده و استفاده از ظرفیت‌های موجود آنان برای ایجاد امنیت پایدار را فراهم می‌سازد.
محمودی خاطرنشان کرد: تبادل افکار و اطلاعات بین نگهبان محله و پلیس، پلیس را در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز به اهداف خود نزدیک می‌کند.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • نیروی انتظامی برای امنیت پایدار کشور جان‌فشانی می‌کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک منهای سه