سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 68181
  • بازدید: 463
  • 1403/07/28 - 08:02:09

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل:

جشنواره‌های بومی زمینه‌ساز رونق اقتصادی است

جشنواره‌های بومی زمینه‌ساز رونق اقتصادی است

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره‌های محلی با مشارکت مردم زمینه و بستری را برای جهش تولید و رونق اقتصادی فراهم می‎کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حسن محمدی ادیب شامگاه جمعه در آیین اختتامیه جشنواره گردو شهرستان کلور اظهار داشت: در جشنواره گردوی کلور که برای سومین سال برگزار شد، سعی کردیم تا در قالب ۲۵ غرفه محصولات بومی، محلی منطقه را در کنار غذاهای سنتی و ارقام مختلف گردو معرفی کرده و زمینه حضور و لذت‌بردن اهالی و گردشگران مختلف به‌ویژه از استان‌های هم‌جوار را به بهترین شکل مهیا کنیم.

وی افزود: در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است ما با برگزاری جشنواره‌های متنوع سعی داریم تا با مشارکت مردم و خود اهالی زمینه و بستری را برای جهش تولید و رونق اقتصادی مهیا کنیم تا اهالی بتوانند در حوزه اقتصادی تحول جدی را نیز شاهد باشند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: برگزاری بازی‌های بومی، محلی و آیین‌ها و سنن متنوع از بخش‌های دیگر این رویداد است که در مناطق مختلف استان نیز با استقبال خوبی از سوی شرکت‌کنندگان روبه‌رو شده که قطعاً در هفته‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره به (هیوا) در شهر گیوی، انار در نمهیل و گرمی و سایر جشنواره‌های منطقه‌ای خواهیم بود که در روزهای آینده شاهد برگزاری آن با مشارکت جدی مردم خواهیم بود.

 در این مراسم از خانواده علی عبدلی محقق و پژوهشگر عرصه فرهنگ بومی از دیار کلور با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد تا یاد و خاطره این پژوهشگر و محقق اهل کلور در سطح ملی گرامی داشته شود.

 در این مراسم همچنین از لوح ثبتی این رویداد در سطح ملی با حضور مسئولان استانی و محلی رونمایی شد.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • جشنواره‌های بومی زمینه‌ساز رونق اقتصادی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه هفت