سه‌شنبه 1403/04/12 12:03 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 6
1403-04-10 13:12 - شماره خبر : 103729 0
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل:

توسعه دادرسی‌های الکترونیکی در رسیدگی عادلانه موثر است

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: به‌کارگیری فناوری‌های نوین از جمله توسعه دادرسی‌های الکترونیکی می‌تواند در روند رسیدگی عادلانه توأم بادقت و سرعت و کیفیت در رسیدگی‌ها مؤثر باشد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» حجت‌الاسلام‌والمسلمین کثیرلو امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای استان اردبیل، افزایش تعامل مابین مجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضایی را کمک به احقاق حق و اجرای عدالت دانست.

وی افزود: وکلا و کارشناسان به‌عنوان بازوان توانمند دستگاه قضایی نقش مؤثری در صدور آرای متقن و عادلانه قضایی توسط قضات دارند و مسلماً بهره‌مندی از توان علمی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین از جمله توسعه دادرسی‌های الکترونیکی می‌تواند در روند رسیدگی عادلانه توأم بادقت و سرعت و کیفیت در رسیدگی‌ها مؤثر باشد.
 رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل قانون‌مداری و تقویت دانش حقوقی را یکی از عوامل مؤثر در کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‌ها ذکر کرد و گفت: تکمیل دقیق و بی‌نقص پرونده‌ها در بدو تشکیل آن یکی از پایه‌های اساسی تسریع در رسیدگی‌ها محسوب شده و در کاهش میزان نرخ گردش پرونده‌ها در محاکم بسیار مؤثر است .
 مقام عالی قضایی استان اردبیل تصریح کرد: باید مراجع انتظامی، وکلا و نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تنظیم شکوائیه‌ها و دادخواست‌های حقوقی نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند تا از میزان ردوبدل‌شدن پرونده‌ها مابین واحدها قضایی و انتظامی که موجب اطاله رسیدگی است، کاسته شود.
 در این دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان نیز با تبریک هفته قوه قضائیه از اقدامات دستگاه قضایی به‌ویژه در اهتمام به توسعه برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط که گام بسیار مهمی در آموزش و ارتقای دانش حقوقی دانش‌آموختگان وکلا و علاقه‌مندان به رشته حقوق دارد، قدردانی کرد.

https://www.sabalanema.ir/short/4X3BW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر