سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 244
  • بازدید: 494
  • 1403/07/04 - 00:07:10

کارشناس ارشد علوم بین‌الملل:

اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

اقدامات تروریستی  رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

کارشناس ارشد علوم بین‌الملل گفت: در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان شاهد نقض فاحش و گسترده مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه و نقض آشکار حاکمیت لبنان بودیم و باید شکایتی تنظیم و به شورای امنیت ارائه شود.

 سپهر مهرآور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در مورد حملات اخیر سایبری به پیجرهای شهروندان لبنانی اظهار داشت: گرچه نتانیاهو اعضای کابینه خود را مجبور کرد در این مورد صحبت نکنند، اما مشخص است که اسرائیل این اقدام تروریستی را انجام داده است.

 وی افزود: توئیت رئیس‌دفتر نتانیاهو درباره حمله اخیر به لبنان که برای چند دقیقه منتشر و پس از دقایقی حذف شد، گواه این مطلب است که رژیم کودکش اسرائیل و حامیانش عامل جنایت اخیر در لبنان هستند.

کارشناس ارشد علوم بین‌الملل تصریح کرد: انفجار پیجرها می‌تواند حاصل وجود بدافزارها یا جاسوس‌افزارها باشد که نوعی نرم‌افزار است و از روی عمد برای آسیب‌زدن به رایانه یا سرورها ایجاد می‌شود؛ این بدافزارها باعث بالا رفتن حرارت باتری پیجرها شده و منفجر می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار رژیم صهیونیستی نشان از استیصال و روبه‌زوال بودن این رژیم دارد، چراکه تنها رژیمی که از داخل دچار فروپاشی شده باشد، دست به چنین جنایات و اقدامات تروریستی می‌زند.

وی افزود:  اقدام جنایت‌کارانه اخیر رژیم کودکش اسرائیل که باعث به شهادت رسیدن و زخمی‌شدن غیرنظامی‌ها در لبنان شد، نقض آشکار حقوق بین‌المللی است.

مهرآور افزود: اسرائیل تنها عامل این جنایت‌ها در لبنان و غزه نیست؛ بلکه با حمایت غرب است که این جنایات اتفاق می‌افتد، بنابراین باید حامیان این رژیم کودک‌کش نیز در جنایت آن شریک هستند، مورد پیگرد قرار بگیرند.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن سالگرد عملیات طوفان الاقصی افزود: در همان روزهای ابتدایی باید نسخه رژیم غاصب اسرائیل پیچیده می‌شد؛ اما با حمایت آمریکا این رژیم تجهیز شد.

کارشناس ارشد علوم بین‌الملل با بیان اینکه از نظر حقوقی - بین‌المللی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه، شاهد ارتکاب جنایت جنگی یا نقض فاحش و گسترده مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستیم، گفت: انفجار پیجرها نقض آشکار حاکمیت لبنان است و باید شکایتی تنظیم و به شورای امنیت ارائه شود.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • اقدامات تروریستی  رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای هشت