سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46054
  • بازدید: 177
  • 1403/03/09 - 20:27:00

مدیر جهادکشاورزی پارس‌آباد مغان خبر داد:

آغاز برداشت کلزا در پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: دو مرکز خرید کلزا برای خرید محصول تولیدی کشاورزان در این شهرستان پارس‌آباد دایر شده است.

بخشعلی اصغری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «سبلان ما»، گفت: برداشت محصول دانه روغنی کلزا در شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان آغاز شده و دو مرکز خرید کلزا برای خرید محصول تولیدی کشاورزان در این شهرستان مرزی دایر شده است.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع شهرستان پارس‌آباد به زیر کشت کلزا رفته است، افزود: مراکز خرید کلزا در شهرستان از پنج خرداد فعالیت خود را آغاز کرده و کلزا کاران می‌توانند بدون هیچ‌گونه معطلی و تأخیر محصول برداشت شده خود را به این مراکز خرید تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن دانه محصول کلزا در این شهرستان استحصال شود، تصریح کرد: به‌ازای هر کیلوگرم محصول تحویلی کلزا، ۳۵ هزارتومان به کلزا کاران شهرستان پارس‌آباد پرداخت خواهد شد.

اصغری گفت: قیمت پایه خرید تضمینی به‌ازای هر کیلو با ۱۰ درصد رطوبت و دو درصد ناخالصی به قیمت ۳۵ هزار قیمت‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: از کلزا کاران در خواست می‌شود باتوجه‌به تداوم شرایط آب‌وهوایی بارشی و رطوبت بالای محصول، از برداشت زودهنگام، نارس و با رطوبت بالای محصول خودداری کنند.

گفتنی است منطقه پارس‌آباد مغان به علت خاک حاصلخیزش از جمله مناطق مستعد جهان، برای کشت دانه‌های روغنی از جمله سویا و کلزا است.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • آغاز برداشت  کلزا در پارس‌آباد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه ده