دوشنبه 1403/04/11 12:19 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 7
1403-04-08 11:15 - شماره خبر : 103696 0
امام‌جمعه اردبیل پس از انداختن رأی:

امکان سرسوزنی تخطی در انتخابات وجود ندارد

امام‌جمعه اردبیل گفت: سیستم انتخاباتی ایران بسیار پیشرفته است و امکان سرسوزنی تخطی در آن وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، آیت‌الله سید حسن عاملی پس از انداختن رأی خود به صندوق در مسجد میرزاعلی اکبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی این امکان را فراهم کرده که سرنوشتمان را خودمان با رأی خودمان تعیین کنیم و این دستاورد بزرگی و عظیمی است.

 وی افزود: وقتی بخواهند ملتی را تکریم کنند، تعیین سرنوشتش را به دست خودش می‌سپارند؛ جوانان بدانند این دستاورد عظیم درگذشته نبوده و این اَشرف و سفارت آمریکا بود که تعیین می‌کرد چه کسی نماینده و یا رئیس‌‎جمهور شود .

 امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: شاه در خاطراتش نوشته است در تمام مجلس‌هایی که تشکیل یافت این بیگانگان بودند که تعیین می‌کردند چه کسی باشد یا نباشد، اما در حال حاضر الان این توفیق شامل حال ما شده است که با نوع سلیقه سیاسی، رئیس‌جمهور و سلیقه اقتصادی پیشرو را تعیین کنیم.

 وی ادامه داد: به این مهم توجه داشته باشیم که شخصی که می‌خواهد چهار سال سکان‌دار باشد، می‌تواند برای ما آبرو و سربلندی به همراه داشته باشد و یا موجب سرافکندگی ما بشود، و توفیق تعیین سرنوشت به دست خودمان با خون شهدا کسب شده است.

 عاملی گفت: هرکسی که صدای مرا می‌شنود در پای صندوق‌های رأی حاضر شود که این حضور در وهله اول ضامن امنیت ما است؛ چراکه اگر ما در صحنه نباشیم دشمن جری می‌شود و خیانتی بالاتر از این جری شدن دشمن نیست.

 وی تصریح کرد: حضور ما پای صندوق رأی مانور قدرت، اقتدار ما باید باشد و قطعاً این کثرت حضور صدق، صحت و صداقت نظام را نشان می‌دهد و معلوم می‌شود که نظام پشتوانه عظیم مردمی دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان داشت: شخصی که در انتخابات شرکت می‌کند، سیستم و چارچوب نظام را قبول دارد که در انتخابات شرکت می‌کند و با این حضور صحه بر تمام شئون انقلاب از جمله قانون اساسی می‌گذارد و این هم مطلب عظیمی است.

 وی گفت: در وهله سوم امیدوارم این حرف را همه بشنوند؛ هرکسی که به‌نوعی از اجرائیات نظام گلایه دارد، نظام الان این امکان را فراهم کرده که گلایه خود را برطرف کنید.

امام‌جمعه اردبیل بیان داشت: الان نظام این امکان را فراهم کرده است که خود ما سیستم مدیریت خاص را تعیین کنیم و فردا جای گله نیست و امروز گلایه‌مند به اجرائیات نظام می‌تواند بسته به سلیقه‌اش، شخصی را انتخاب کند که گلایه‌هایش  برطرف شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی و صداوسیما برای این انتخاب به افراد خیلی کمک کرد، در مناظراتی که پخش شد تضارب آرا و معرفی کاندیداها اتفاق افتاد و راه برای یک انتخاب ملت باز شد و در واقع دموکراسی واقعی شکل گرفت که این در دنیا نایاب است.

 عاملی تأکید کرد: در حال حاضر در دنیا پرزیدنت‌های مختلفی ریاست مادام‌العمر برای خود درست کرده‌اند، چگونه است که انتخابات می‌شود؛ اما رئیس مادام‌العمر دارد؟ اما در جمهوری اسلامی بارها انتخابات برگزار شده و هیچ‌کس نمی‌داند که از صندوق رأی نام چه کسی در می‌آید بارها اتفاق افتاده که مردم ایران با رأی‌شان حتی ریاست مجلس خبرگان را کنار گذاشته‌اند، این انتخابات، واقعی است.

امام‌جمعه اردبیل خطاب به طرف‌داران تند کاندیداها گفت: صحت و سلامتی انتخابات جمهوری اسلامی و سیستم انتخاباتی ایران بسیار پیشرفته است و امکان سرسوزنی تخطی وجود ندارد؛ بنابراین فردا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید رأی من کو؟ هرکس به رأیی که داده یقین دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری رأی حق‌الناس است، حق‌الناس را نمی‌توان جابه‌جا کرد؛ بنابراین فردا هرکسی انتخاب شد با رأی مردم انتخاب شده است و جای اعتراضی ندارد و در صورت وجود اعتراض نیز، باید از مجرای قانونی پیگیر حل موضوع بود.

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/VwaYj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر