دوشنبه 1403/04/11 12:46 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-04-07 17:38 - شماره خبر : 103685 0
تکمیل پروژه‌های ناتمام در دولت شهید رئیسی؛

سد عمارت پس از سال‌ها انتظار به‌بهره‌برداری رسید

عمارت؛ بزرگترین سد استان اردبیل پس از سال‌ها انتظار در تداوم تکمیل پروژه‌های ناتمام در دولت شهید رئیسی، امروز به‌بهره‌برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سد عمارت که بزرگترین سد استان اردبیل است و ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغازشده بود، امروز با حضور استاندار دولت شهید رئیسی به‌بهره‌برداری رسید.  

سدعمارت بعنوان بزرگترین سد حجمی استان اردبیل با حجم مخزن۱۸۲ میلیون متر مربع است،علاوه بر تامین پایدار آب مورد نیاز شرب و کشاورزی، چشم‌انداز روشنی برای آینده شمال استان اردبیل ایجاد می‌کند. 

 سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل در آیین آغاز بهره‌برداری از سد عمارت در  ۷ تیر ماه ۱۴۰۳  که  مصادف با چهلمین روز از شهادت شهدای خدمت است، به خبرنگار «سبلان ما» گفت: سد عمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین سد استان اردبیل با ظرفیت ۱۸۲میلیون مترمکعب پس از سال‌ها بلاتکلیفی، در دولت شهید آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسید و مردم از نعمت این سد بهره‌مند خواهند شد.  

وی تصریح کرد: پس از یک دهه بلاتکلیفی اجرای پروژه عظیم سدعمارت و خروج بخشی از آب از کشورمان و عدم استفاده از این نعمت الهی، اکنون مردم چندین شهرستان استان  اردبیل  از ثمره این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

 

سد عمارت پس از سال‌ها انتظار به‌بهره‌برداری رسید

اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که آیت‌الله شهید رئیسی در سفر اولش به استان اردبیل به همراه ۹ نفر از معاونان و وزیران دولت سیزدهم در این  استان حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف استان، هم در جریان طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفت و هم مصوبات مهمی برای تسریع در تکمیل این طرح‌ها به تصویب رساند.

در جریان این سفر پروژه جدیدی کلنگ زنی نشد چرا که وجهه همت دولت سیزدهم تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود؛، طرح‌هایی که سال‌ها از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است و نه تنها عایدی برای کشور نداشته، هزینه سنگینی هم بر اقتصاد کشور وارد می‌کرد. 

قرار بود شهید رئیسی امسال دومین سفر خود را به اردبیل داشته باشد که با شهادت وی و همراهانش این سفر میسر نشد ولی امروز بسیاری از پروژهای عظیمی که ماحصل مصوبات سفر اول این شهید به اردبیل بود، به دست یارانش افتتاح می‌شود. 

پیش از این نیز در خردادماه وزیر بهداشت پس از پایان سفر به استان گیلان و افتتاح همزمان ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان، برای افتتاح 9 پروژه حوزه سلامت استان اردبیل به این استان سفر کرد؛ پروژه‌هایی که قرار بود در دومین سفر رئیس‌جمهور شهید به دست وی افتتاح شود.

انتهای خبر/ 

 

https://www.sabalanema.ir/short/4X3rW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر