دوشنبه 1403/04/11 12:52 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-04-08 00:12 - شماره خبر : 103691 0
رأی برای سرافرازی ایران اسلامی؛

اردبیل آماده خلق حماسه است

شواهد و قراین حاکی از آن است که بیش از یک میلیون نفر از واجدین شرایط رأی در استان اردبیل خود را برای تکرار خلق حماسه‌ای دیگر و حماسه‌آفرینی برای سرافرازی ایران اسلامی آماده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی یک روز مانده به روز انتخابات به پایان رسید که اکثریت مردم استان اردبیل فرد اصلح خود را انتخاب کرده و آماده حماسه‌آفرینی دیگری در برگ زرین تاریخ هستند.

ایجاد ۱۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل

 طبق آمار در انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رأی‌دادن هستند که دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل می‌گوید: برای دسترسی مردم یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل ایجاد شده و آماده جمع‌آوری رأی است.

 قاسمیان در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما» اعلام کرد که همه امکانات و تمهیدات برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان اردبیل فراهم است و عوامل اجرایی برای وظایف خود توجیه شده‌اند.

 وی گفت: ۳۱ هزار نفر در اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان اردبیل مشارکت دارند و عوامل اجرایی از ساعت ۶ در شعبه‌ها مستقر می‌شوند و شروع انتخابات از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با تأکید بر سلامت انتخابات، بیان داشت: نگرانی از لحاظ سلامت انتخابات وجود ندارد و توصیه می‌شود مردم در ساعات اولیه، رأی خود را به صندوق بیندازند.

 فرماندار اردبیل:۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن در اردبیل هستند

 سید محمد اعتماد، هفتم تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم در شهرستان اردبیل انجام شده است و حدود ۸ هزار عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرستان اردبیل مشارکت خواهند کرد.

 فرماندار اردبیل بیان کرد: میزان مشارکت مردم شهرستان اردبیل در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری ۴۵/۸۶ بود.

 وی تصریح کرد: در شهرستان اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن هستند و مکان‌ها و فضاهای تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری در شهرستان مشخص شده بود تا به سیمای شهر خللی وارد نشود.

 فرماندار اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان انجام شده و شهرستان آماده برگزاری انتخابات باشکوه است.

 اعتماد افزود: بی شک مردم شهرستان اردبیل با حضور حماسی در انتخابات ۸ تیرماه بار دیگر حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم می‌زنند.

 ۵۲ شعبه مناسب‌سازی شده اخذ رأی ویژه جانبازان و معلولان

 فهرست شعبه‌های مناسب‌سازی شده ویژه جانبازان و معلولان در سطح استان اردبیل طی اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات استان اردبیل اعلام شد.

 در این فهرست نام ۵۲ شعبه به چشم می‌خورد که ۱۹ شعبه در مرکز استان قرار دارد.

 با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می‌توانید رأی بدهید

طبق اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور، فرایند اخذ رأی از رأی‌دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۸ در شعب اخذ رأی سراسر کشور انجام می‌پذیرد.
 لذا به استناد ماده " ۳۶ " قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها " ۱۸ " سال تمام باشد یعنی " متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن" می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند؛ همچنین رأی‌دهندگان خارج از کشور که مدارک شناسایی فوق را به همراه ندارند می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رأی دهند.
 همچنین به‌منظور تسریع در احراز هویت رأی‌دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

 فردا در استان اردبیل با حضور گسترده مرد برگ زرین دیگری از تاریخ رقم خواهد خورد.

 انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/NYRPE
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر