دوشنبه 1403/04/11 12:33 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-04-08 14:49 - شماره خبر : 103702 0
در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شد؛

انتخابات حداکثری تأکید مهم ائمه جمعه اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل به تبیین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند و بر انتخاب اصلح تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حضور حداکثری در انتخابات،حا مسئل و مشکلات موجود در شهرستان های و امداد رسانی به سیل زدگان از جمله مواردی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل امروز در خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردند.

انتخابات حداکثری موجب عزت ایران است

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال با اشاره به واردشدن خسارات سنگین مالی به اهالی مورستان از توابع بخش مرکزی خلخال و در جریان بارندگی‌های شدید باران و جاری‌شدن سیل در منطقه در روزهای اخیر افزود: انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار امدادرسانی به روستا با هماهنگی بیشتر زمینه را برای حل مشکلات سریع مردم و جمع‌بندی مشکلات فراهم کنند.

وی با تقدیر از عوامل برگزاری انتخابات و نیز با دعوت از مردم جهت حضور گسترده پرشور و مشارکت بالا در انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست‌جمهوری اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات موجبات عزت، شوکت، تقویت ارکان و عظمت جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

امام جمعه خلخال اولویت اول برای مردم در انتخابات را حضور گسترده در صحنه انتخابات و اولویت دوم را انتخاب اصلح اعلام کرد و گفت: رئیس‌جمهوری که توسط مردم انتخاب می‌شود باید فردی معتقد، تلاشگر، دشمن‌شناس و مردمی بوده وبا تلاش خود زمینه را برای تشکیل دولت اسلامی برای منجی عالم بشریت حضرت امام‌زمان (عج) فراهم کند.

مشارکت بالا در انتخابات اقتدار آفرین  است

 آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور گسترده و باشکوه مردم برگزار شد اظهار داشت: کسانی در جامعه وجود دارند که از هر قشری مردم را به حضور حداکثری و شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند این عمل آنها عین تقواست و تقوا فقط در اعمال فردی خلاصه نمی‌شود و تقوا در اعمال اجتماعی بافضیلت‌تر است.

 وی افزود: هر چه در یک انتخابات مشارکت مردم بیشتر باشد اقتدار کشور بیشتر می‌شود و کشور می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی به ایفای نقش بهتر خود در خاورمیانه و منطقه بپردازد.

 امام‌جمعه نیر گفت: دولت شهید رئیسی فاصله و اختلافاتی که بین میدان و دیپلماسی وجود داشت را کم کرد که از نتیجه آن می‌توان به بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه و اقتدار ایران در منطقه اشاره کرد.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان مشخصات انتخاب فرد اصلح را برای ما مشخص کرده که فرد اصلح فردی مردم‌دار صادق و کارآمد است.

انتخابات حساس ترین حماسه مردم ایران است

  حجت‌الاسلام مهدی ستوده در خطبه‌های نمازجمعه سرعین اظهار داشت: مسئولین و اشخاص شاخص شهرستان باید دقت کنند مراسمات طشت گذاری و سایر مراسمات، ماه محرم فقط گریه‌کردن نیست باید امام حسین و راه پاکشان را معرفی کنیم.

 وی افزود: انتخابات امروز یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین حماسه حضور مردم است در این انتخاب بزرگ که یکی این چهار نفر انتخاب می‌شود و در نهایت پیروزی آخر مردم است.

 امام‌جمعه موقت سرعین گفت: رئیس‌جمهور اولین نفر قوه مجریه است مردم و ملت آگاه ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات بااقتدار قوی رئیس‌جمهور اصلح را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولین باید درآمدهای سرعین را مدیریت کنند و فقط به‌عنوان منبع درآمد استان در نظر گرفته نشود و درآمدهای موجود از این شهرستان در جهت رونق گردشگری و سایر نیازهایی شهرستان هزینه شود.

دموکراسی واقعی در ایران است

 حجت‌الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های امروز نمازجمعه کوثر گفت: فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی بعد از حادثه بالگَرد رئیس‌جمهور شهید بلافاصله باتدبیر رهبر انقلاب آغاز شد؛ این قدرت ولایت و امامت است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

 وی ادامه داد: کسانی که ایران را دوست دارند، شهدا را یاد می‌کنند و پای انقلاب مانده‌اند؛ در انتخابات شرکت کنند، چرا که رأی ما رأی به‌نظام اسلامی است.

 امام‌جمعه کوثر اظهار داشت: رأی‌دادن در این برهه از زمان همانند این است که خشاب رزمندگان اسلام را با فشنگ پر می‌کنید تا در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: اروپا و آمریکا به گفته خودشان مهد دموکراسی است؛ اما پیشنهاد ما این است که بیایند دموکراسی واقعی را امروز در انتخابات ایران اسلامی یاد بگیرید و الگوبرداری کنند.

بیگی افزود: هدف در شبکه‌های خارجی بر سر این نیست که ایرانیان به چه کسی رأی بدهند یا به فلانی رأی ندهند؛ هدف ترغیب ملت ایران به عدم شرکت در انتخابات است؛ هر چند امت اسلامی در همان ساعات اولیه انتخابات این فتنه دشمن را خنثی شود.

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

https://www.sabalanema.ir/short/V9okY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر